מאחד לשניים

האף שואף, האויר יורד בקנה הנשימה כצינור אחד.
בנקודה מרכזית מתחילה ההתפצלות לשתי הסימפונות.
הסימפונות מתחלקות לסימפונוניות רבות.
הסימפונוניות מתחברות לנאדיות המוקפות נימים.
הריאה הימנית מחולקת ל 3 אונות. הריאה השמאלית מחולקת ל 2 אונות ובתוכה ממוקם הלב.
הריאות הן איבר Zang והן מכילות את חלק ה Shen השייך לתנועת המתכת - Po - הרוח הבהירה / לבנה.
הן מבטאות קשורות ומגיבות לחלק ה Qing (רגש) שנקרא Bei - שלילת הלב, המתורגם לעצב / יגון / אבלות.
בהירות מגיעה כאשר האדם רואה, והמראות נגלים כשמגיע האור.
האור מגיע בזריחת השמש.
השמש זורחת בשעה 0400 לפנות בוקר.
בסימנייה Po לצד Gui מופיעה הסימנייה Bai - השמש בזריחתה.
Gui מייצג קודם לכל דבר שאינו ברור - רגלי אדם, ראש גדול שאינו תואם לאדם ואדים.
השילוב בין המעורפל לברור הוא איכות ייחודית המתבטאת ב Po. שעת הזריחה בתיאום מושלם עם התעוררות הריאות הנושמות את קרניה הבהירות והבתוליות של השמש.
זוהי המתכת המפנימה לתוכה את האש ברגעיה הראשוניים ועל כן הלא הרסניים בחומם או ביכולת התכתם.
השמש מייצגת את כוח השמים המספק חיים ועל כן מכונה Tai Yang.
זריחת השמש מייצגת את ה Yang Ming - זהו בוהק בהירות קרני השמש.
מפגש השמש באדם הינו ה Shao Yang . אלו ה San Jiao וה Dan הממוקמים על פי מקטעי זמן הענפים הארציים בחודשי החורף החודש ה 11 וה 12 המבטאים את ה Yin , הצפון ומכאן גם את איכות המים. זהו מפגש ה Yang ב Yin .
הריאות מייצגות את מולד האביב. 3 הענפים הארציים Yin Mao Chen מחוברים לשכבת ה Shao Yang.
הענף הארצי Yin הינו הענף ה 3.
הספרה 3 מייצגת לידה כמיזוג של כל 2 כוחות - השמים והארץ, והיא ספרת העץ על פי מפות ה He Tu וה Lo Shu.
הריאות מחוברות ל Si Tian Zhi Qi - האנרגיה השולטת השמימית בחצי השנה הראשונה - Shao Yang (גם המרידיאן ההופכי בשעון - Pang Guang - Bl).
Shao Yang הינו Yang קטן. זוהי השמש בזריחתה הנפגשת עם האדם בצורת Tai Yin .
הריאות הן ה Tai Yin הנפתח אל החיצון. הן שואפות את השמים והשמש אל "מקדש" החזה בנקודה ה 17 על המרידיאן המיוחד Ren Mai בנקודה Tan Zhong המוכרת כמרכז החזה.
נקודה זו מייצגת את ה Dan Tian המרכזי מבין 3 ה Dan Tian הקשורים אל 3 ה Hun, והיא המפגש בין Po ל Hun. זוהי אחת מהסיבות להיותה מספר 17:

הספרה 7 (7 ה Po) והספרה 1 החיבור אל הלב (מייצג את האחדות) המניבות יחד את הספרה 8 (ספרת העץ ותנועת שושנת הרוחות וה Ba Gua). כנקודת Mu של Xin Zhu - מאסטר הלב היא מאפשרת למהות Jue Yin לקרות - תנועת הדם בכליו בצורה חלקה והרמונית.

מתכת קשורה לצורה Xing. צורה היא נגזרת של איכות הארץ. איכות הארץ קשורה לספרה 2.
אש קשורה לרוח Shen . הרוח היא נגזרת של איכות השמים. איכות השמים קשורה לספרה 1.
האף בשליטת הריאות, ממוקם במרכז הפנים. והינו החלק היחידי בפנים שיוצא קדימה והחוצה. לאף 2 פתחים בצורת 2 נחיריים.
האף והנשימה מייצגים את העצמי ואת האני (בעבר אצבע על הנקודה Du Mai 25 - Su Liao סימנה זאת).
מתוך המרכז של ה Heaven באדם יש שאיפה פנימה. שאיפה זו הינה אחת ושמגיעה היא לבית החזה מתפצלת לשניים - 2 סימפונות.
פיצול זה הינו הפיצול של האחד לשניים, והוא הגרעין להבנת רגש העצב.
שלילת הלב - הסימנייה Bei מורכבת מזוג כנפיים או בעבר המרוחק דגלים מנוגדים זה לזה כשמתחת ובמרכז בינהם נמצא הלב.
הלב כאחד מחפש אחדות והתאחדות.
המתכת כ 2 (על אף שנחשבת לאיבר אחד) הופכת את האחד ל 2 על מנת שיהיה נגיש לאדם לתקשר מתוך הארץ אל השמים שוב בחזרה. איכות זו מגובה ברמת העור בשליטת הריאות החשופה באופן רציף אל החיצון ובתהליך הנשימה..
אש ומתכת מרכיבים את המחמם העליון.
היחסים המורכבים בין המופשט לצורה, בין השמיים לארץ, בין האחד לשניים, ניתנים להבנה, חיבור ושליטה על ידי איכות אחת ייחודית - נשימה.
בנשימה מודעת האדם מחבר בין הצורה לאין ועושה יש מאין.

נשימה היא שאיפת השמים אל הארץ ונשיפה היא השבת הארץ אל השמים. מידע זה מועבר במדוייק על ידי הקסגרמה מספר 11 ב Yi Jing - הקסגרמת Tai המחוברת לענף הארצי Yin המחובר למרידיאן הריאות. בהקסגרמה ישנו האיזון הנכון בו הארץ בשמים והשמים בארץ.

העצב, נכתב בפרק 39 של ה Su Wen , ממיס/מעלים כגל שוטף את ה Qi. זהו המקום בו אין קשר עם הלב, יש ריחוק, פיצול ושלילה של הלב. המתכת אינה מאחדת אלא מפרידה וכך עוברת לפעול בקוד ההקסגרמה ה 12 Pi / Bi המציינת הפרדה. בהקסגרמה זו השמים בשמים והארץ בארץ ולכן תואמת למצב אחד - מוות, בו האיזון הוא אוטופי.

עצב / יגון / אבלות / פרידה / כולם עשויים, מתעוררים או מביאים למוות בין אם נפשי ובין אם פיזיולוגי.

יש הבדל בין תנועת המתכת המכנסת לבין תנועת העצב המרחיקה.

יש הבדל בין ערפל לבהירות.

יש הבדל בין המתכת לאש,

בין הריאה הימנית לשמאלית

ובין הסימפונות לקנה.

דיוק ועמידה על הבדלים אלו מאפשרים לחוות את תנועת המתכת באותנטיות ומסייעים להבין תורות כמו החסידות בהנהגת הבעל שם טוב או תורת רבי נחמן מברסלב המסבירות לא כי יש להתעלם מהעצב או לא לחוות אותו, אלא בדומה לפתיסה הסינית הקלאסית, כי העצב מרחיק את האדם מהיכולת לחוות ולהיות מתואם עם האחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה