"בדחף ההתחלה העילאית יש אין -
Tai Chu You Wu " (מתוך פרק 12 של ה Zhang Zi )
הנחייה זו ניתן לקחת כמעט לכל מישור.
ברמה הקלינית התרגול של נוכחות זו הופך בעייתי וקשה ליישום.
העיסוק ביש מעוור את המהות,
האילוץ והצורך לרצות על ידי טיפול מהיר ממסך את העיקר.
העיקר מופיע במשפט נוסף מאותו פרק:
"מהמקום של האין יוצאת האחדות"
אחדות בתפיסה הסינית תמיד מגיעה מהשמים. הטקסט מכנה זאת בסינית כך - Wei Zhi De והכוונה - זה נקרא יכולת ההוויה, או כפי שמתורגמת בצורה שאינה בהירה - סגולה.
הסימנייה De מופיעה ב Dao De Jing ובטקסטים קלאסיים רבים. האטימולוגיה שלה ייחודית ומורכבת מעשר עיניים שמעידות על האחדות בהכרה / מודעות / מתוך ליבם (סימניית הלב). מצד ימין מופיעה הסימניה לתנועה. כוונת הסימנייה כולה לאותנטיות בתנועה. זוהי התנועה האותנטית שלנו ממנה אנו מקבלים את חיותנו הייחודית.
הסכמה להבנה עמוקה כי בכל התחלה יש אין ובאין זה יש אחדות, איחוד, דרכו ניתן להפוך אותנטי, מובילה להבנת המשך הפרק:
" Xing Ti Bao Shen Ye You Yi Wei Zhi Xing - צורת הגוף עוטפת ומגנה על הרוח, ולכל יצור הייחודיות שלו (הסימנייה Yi). זה נקרא הטבע האינטימי / אמיתי (Xing) שלנו.
הסימנייה הסינית Xing באה לבטא את עומק הפנימיות של יכולת הבריאה והיצירה הפנימית העמוקה הנובעת מליבנו.
בטיפול מנחים הכתובים יש להשתרש ב Shen- זהו צו גם של המטפל וגם של המטפל לגבי המטופל - דבר המוביל למפגש עמוק במקור הדברים מבלי לגלוש למשמעויות מיסטיות.
מפגש זה שנובע מהסכמה לאין, במשחק שעל התפר של הרוח החמקמקה בין יש לאין, מוביל לאותנטיות. אותנטיות המבוססת על שלד מוצק כצורת הגוף מאפשרת את המעטפת וההגנה המושלמת להתבטאות הרוח בחיים, ובמיוחד ברגע המפגש שנעשה בזמן האבחנה. כך ניתן לזהות את המרקם הייחודי של המטופל שבא אלינו ומשם לענות בהד מתמזג עמוק.
יש סדנאות וספרי דופק למכביר, אין כמעט אנשים המכווינים אותנו אל הבנות עומק מסוג זה. רצה הגורל ופגשתי את ז'אן מארק איסלה - אדם נעלה, סינולוג ומטפל למעלה מ 40 שנה, איתו אני לומד את ההנחיות העתיקות כצורת חיים פרקטית קלינית. מילים אלו מבוססות על המפגשים הלימודיים הללו לאורך השנים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה